Contact

Nieuwsgierig geworden? Neem dan nu contact op voor een gratis demo of een afspraak met een van onze adviseurs.

Wat je verder vast nog wil weten

Of je nu wil starten met online kaartverkoop, of je op zoek bent naar een andere oplossing voor je bezoekersmanagement, je hebt vast nog wel een aantal vragen. We hebben er alvast een aantal voor je beantwoord.

Er zijn een hoop pakketten op de markt voor de online verkoop van toegangsbewijzen en bezoekersmanagement. Grofweg behoren ze tot twee categorieën; of het is een standaardpakket met weinig ruimte voor personalisatie. Of het systeem is dermate complex dat je betaalt voor een hoop functionaliteiten waar je slechts maar een klein deel van gebruikt. Wij brengen het beste van beide werelden samen. We bieden shops en hardware voor verkoop en controle van kaarten, die dankzij onze open architectuur en de modulaire opbouw gemakkelijk uit te breiden en te personaliseren zijn. Heb je specifieke wensen op het gebied van je ticketshop of je kassa-systeem? Ook dan gaan we graag met je in gesprek.

Wat maakt het Ticketcounter platform bijzonder?

Als je zoekt naar een systeem voor online kaartverkoop, zijn er meer dan voldoende online ticketplatforms te vinden. Deze shops staan over het algemeen volledig los van de eigen systemen van de klant. Een ticketshop van Ticketcounter biedt de mogelijkheid om deze volledig te integreren met de andere bedrijfssystemen. Er zijn verschillende koppelingen mogelijk, onder andere met kassa- en boekhoudsystemen. En het is geen noodzaak om dit direct bij livegang in te regelen, we kunnen deze koppelingen ook op een later tijdstip maken. Zo blijf je flexibel en bespaar je naast arbeid, ook kosten.

Welk voordeel biedt een Ticketcounter shop ten opzichte van andere oplossingen voor digitale kaartverkoop?

Bij het opzetten van een shop heeft ons team een flinke hoeveelheid modules tot hun beschikking en de meest belangrijke daarvan kunnen zonder investering vooraf worden ingeregeld. Zo kunnen simpel toegangskaarten online worden verkocht in verschillende prijscategorieën. Hetzelfde geldt voor abonnementen. Andere modules, zoals de verkoop van tijdsloten tickets, kunnen zonder al te veel moeite worden opgezet. Hiervoor betaal je dan een maandelijkse vergoeding. Voor veel van onze partners levert deze ‘Basis’ shop, alle functionaliteiten die nodig zijn.

Wat zijn de standaard modules en diensten die Ticketcounter zonder investering vooraf biedt in een ‘Basis’ ticketshop

De wensen en eisen van onze partners lopen zeer uiteen. Pretparken en musea hebben andere specifieke focuspunten als het gaat om online kaartverkoop. Het is daarom lastig om een eenduidig antwoord te geven op deze vraag. Op het moment dat er meer wordt verwacht dan een standaard ticketshop, zullen wij altijd starten met een uitgebreide inventarisatie. Op basis daarvan sturen wij je een offerte met daarin de investering vooraf en de dagelijkse kosten.

Hoe hoog is de investering om een Ticketcounter ticketshop aan te schaffen?

Zodra de ticketshop naar wens is en online staat betaal je een commissie per verkocht kaartje. Daarnaast zijn er kosten voor de extra modules die je bij ons afneemt. We zorgen natuurlijk vooraf voor een uitgebreid kostenoverzicht.

Wat zijn de dagelijkse kosten van het gebruik van een Ticketcounter shop?

Ons platform ondersteunt het optimaliseren van de bedrijfsprocessen bij onze partners. Iedere onlineshop geeft de mogelijkheid om extra producten te verkopen, zoals parkeerkaarten, arrangementen of merchandise, die zorgen voor een hogere gemiddelde besteding per bezoeker. De verkoop van tijdslot tickets vergemakkelijkt de planning en zorgt voor spreiding van de bezoekers over de dag, wat de klantbeleving ten goede komt. Aan de kostenkant zorgt de modulaire opbouw van ons platform er voor dat je shop kan worden ingericht naar jouw wensen. Je betaalt dus niet voor functionaliteiten die je niet gebruikt.

Wat maakt een overstap naar het Ticketcounter platform interessant?

Naast ons eigen kassasysteem en de daarvoor benodigde hardware, bieden we ook verschillende scanning- en toegangsmogelijkheden, ontwikkelt door ons team van IT-specialisten. Toegangscontrole kan door middel van onze eigen scan app of met de door ons geselecteerde handscanners. En in samenwerking met de beste leveranciers leveren we ook self-service ticketkiosken, tourniquets en toegangspoorten

Wat zijn de verschillende mogelijkheden die Ticketcounter biedt voor verkoop en toegang op locatie?

Er zijn ruim 3.000 IT- en datazekerheid- specialisten dag en nacht bezig met de veiligheid van de ticketshops en toegangsoplossingen van onze partners. Dat is het aantal vakmensen dat werkt voor het platform waarop wij onze oplossingen hosten.

Hoe wordt de veiligheid van de ticketshops en de andere toegangsoplossingen van Ticketcounter gewaarborgd?

Elke online ticketshop verwerkt een flinke hoeveelheid persoonsgegevens, die nodig zijn om de tickets bij de bezoeker te krijgen. Denk aan voor- en achternaam of het e-mail adres. Wij hechten enorm veel waarde aan de bescherming van deze gegevens. En daarom hebben wij hiervoor een aantal maatregelen genomen. Zo hebben wij een externe specialist aangesteld als functionaris gegevensbescherming, zijn wij bezig met het behalen van de ISO 27001 en 27002 certificering en laten wij regelmatig zeer uitgebreide beveiligingstests (zogenaamde pentests) uitvoeren op ons systeem. Tegelijkertijd is er constante interne monitoring op alle aspecten die relevant zijn voor de gegevensbeveiliging.

Wat doet Ticketcounter zelf aan gegevensbeveiliging?

Zowel onze online ticketshops als alle andere door ons geboden oplossingen, zijn gebouwd met een zeer open architectuur. Dat betekent dat we ze naar wens kunnen aanpassen en uitbreiden. Wij hebben inmiddels ervaring met het bouwen van koppelingen voor verschillende systemen en kunnen zowel bestaande als nieuwe systemen aansluiten op het platform.

In hoeverre kan het bezoekerssysteem van Ticketcounter worden geïntegreerd in onze bestaande IT-systemen?

Als bezoekers vragen hebben over de aanschaf van kaarten via jouw online shop, helpt onze service desk hen graag. Het team is zowel telefonisch als via de e-mail bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 uur en in het weekend tussen 08:30 en 13:00 uur. Voor vragen over voedertijden of tentoonstellingen zullen we ze naar jou doorverwijzen.

Waar kunnen onze bezoekers naartoe met hun vragen over de aanschaf van toegangskaarten?

Onze afdeling partner management is zowel telefonisch als per e-mail te bereiken. Op werkdagen van 09:00 – 17:30 uur en in het weekend van 08:30 – 13:00 uur.

En bij wie kunnen mijn collega’s terecht als er vragen zijn over het beheer van onze online shop?

We hebben ons platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk opgezet. Je kunt dus veel kleine wijzigen zoals het veranderen van prijzen, het toevoegen van producten of het managen van capaciteiten zelf uitvoeren. Maar wij bieden binnen onze standaard overeenkomst ook een aantal uur ondersteuning om deze zaken voor je op te pakken. Ondertussen breiden wij de self-servicemogelijkheden verder uit.

In hoeverre zijn we afhankelijk van Ticketcounter bij het aanbrengen van veranderingen in onze online shop?

Bij de verkoop van tickets online verzamel je een hoop persoonsgegevens. Natuurlijk gaat dat conform de regels van de AVG. Intelligente rapportages zorgen er voor dat je al deze data uit de systemen kunt downloaden en kunt gebruiken voor targeting en segmentatie. Uiteraard zijn deze gegevens ook realtime in te zien. En je bepaalt zelf welke gegevens je wil verzamelen.

Hoe ondersteunt het Ticketcounter platform ons in het behalen van de marketing doelstellingen.

Het Ticketcounter platform bevat tal van gegevens en kengetallen die het makkelijker maken om bezoekersstromen te managen. Standaardvariabelen zijn onder meer de gerealiseerde verkoop van tickets, omzet, bezettingsgraad en percentage no-show. En we zijn continu bezig met het ontwikkelen en uitbreiden van deze rapportage.

Hoe ondersteunt het Ticketcounter platform ons bij bezoekersbeheer?

Binnen onze ticketshops bieden wij de mogelijkheid om alle gangbare betaalmethoden aan te bieden. Van creditcard, via Ideal tot Paypal, alles is mogelijk.

Welke betaalmethoden kunnen wij aanbieden in een online ticketshop van Ticketcounter?