Het Nationale Park De Hoge Veluwe

CheckKaartverkoop en -controle onder 1 dak
CheckUitbreiding online dienstverlening
CheckDuidelijk overzicht activiteiten en huurproducten
Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Met Ticketcounter klaar voor de toekomst

Sinds voorjaar 2022 maakt Het Nationale Park De Hoge Veluwe gebruik van de totaaloplossing van Ticketcounter. Door het online aanbod te vergroten maken zij een slag in de dienstverlening.

De Uitdaging

De Uitdaging

Het Nationale Park De Hoge Veluwe is het grootste actief beheerde natuurgebied in particulier bezit van Nederland. Het Park beslaat ongeveer 5.400 hectare en is dankzij de uitgestrekte natuur, het Jachthuis Sint Hubertus en het Kröller Müller Museum, een toeristische trekpleister. Op jaarbasis komen er ongeveer 600.000 bezoekers via een van de drie toegangspoorten het Park binnen. Om deze stromen nog soepeler te laten verlopen, werd besloten tot het project 'herinrichting entrees'. Binnen dit project werden niet alleen de toegangen naar het park vernieuwd, ook ontstond de wens om de online dienstverlening flink uit te breiden. Voor de online verkoop, kassa's en toegangscontrole, kwam Stichting Het Nationale Park de Hoge Veluwe uit bij Ticketcounter.

De Oplossing

De Oplossing

Met het implementeren van de complete Ticketcounter oplossing wordt er een grote slag geslagen op het gebied van de online dienstverlening van Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Op het moment dat bezoekers een ticket aanschaffen via de online shop worden zij geattendeerd op de gratis activiteiten en evenementen die plaatsvinden op de dag dat zij het Park willen bezoeken. Daarnaast is het mogelijk om via de shop kaarten te kopen voor excursies, rondleidingen & workshops en huurproducten zoals vervoersmiddelen toe te voegen. Doordat verkoop en controle gebeurt in hetzelfde systeem, versnelt dit de bedrijfsrapportage en is het mogelijk om deze resultaten via een koppeling gemakkelijk door te zetten naar de boekhoudsoftware van Het Nationale Park De Hoge Veluwe.

Monique Kokke

Met deze samenwerking zetten we de volgende stap in het verbeteren van de klantreis van onze bezoekers.

Monique Kokke

Het Nationale Park De Hoge Veluwe

Implementatie in drie stappen

1

Jouw wensen

Jij praat, wij luisteren. We nemen je daarna mee in onze ervaring en samen bepalen we hoe je online ticketshop eruit moet zien, welke functionaliteiten je wilt en waar we op je website het platform integreren.

2

Wij bouwen

Onze ontwikkelaars gaan aan de slag en bouwen een online ticketshop, die volledig voldoet aan de samen bepaalde wensenlijst. Na enkele weken krijg je testtoegang. En kort daarna verkoop jij je eerste tickets online.

3

En blijven ontwikkelen

Maar daar houdt het niet op. Wij onderhouden het platform regelmatig en optimaliseren het verder volgens de laatste ontwikkelingen. Zo blijft het up-to-date met de nieuwste technologieën en IT-beveiliging.

Resultaten

Wat zijn de voordelen geweest van het implementeren van het Ticketcounter-systeem voor Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe?

Gemak

Online & onsite kaartverkoop en toegangscontrole onder een dak

Stijging in omzet

Het vergroten van de upsell mogelijkheden in de online shop zorgt voor meer omzet.

Duidelijkheid

Alle resultaten in een oogopslag door gezamenlijke rapportage

Succesverhalen

Hier lees je alles over de oplossingen die Ticketcounter bij onze partners heeft mogen implementeren.

Vraag nu een kosteloze demo aan!

Johan Verheijen

Business Development Manager
+31 (0)10 751 64 00