Kölner Zoo

Ticketcounter heeft samen met partner De Haan een volledig geïntegreerde online en offline ticketverkoop voor Kölner zoo gerealiseerd.

Case study Kölner Zoo

Beginsituatie

- Geen online ticketuitgifte
- 1,3 miljoen bezoekers

Probleem

- Geen online kaartverkoop
- Geen integratie met het kassasysteem
- Meertaligheid vereist

Uitdaging

- Cultuur (verschuiving offline gewoonte naar online gebruiker)
- Koppeling met het vereiste POS-systeem

Oplossing

Een betrouwbaar online platform gemaakt met de volgende modules:
- E-ticket shop (ticket met datum & open ticket als 'voucher')
- Evenementenwinkel (met tijdvenster en aantal beschikbare tickets)
- Lidmaatschap (inlogaccount) resulteren
- In het eerste jaar werden meer dan 95.000 tickets online verkocht

Online ticketverkoop gestegen

75%

Stijging van online ticketverkoop.

95.000

Online tickets verkocht in het eerste jaar.

Andere cases.

IJsbeelden Festival

Vorig jaar kende het IJsbeelden Festival een gigantische drukte. “Dat klinkt geweldig, maar leidde tot een wachttijd van twee tot tweeënhalf uur.” Om deze drukte te beheersen, gebruikte het festival het tijdsloten-systeem van Ticketcounter. Dit maakte het online én aan de kassa mogelijk de tickets per tijdslot te verkopen.

Case bekijken

Maak een afspraak.

Wij gaan graag in gesprek om samen de optimale ticketoplossing te vinden.

Contact