Online- en offline ticketing synchroniseren
Ticketcounter biedt sinds kort ook een kassamodule aan. Hiermee wordt het voor recreatieparken en evenementen mogelijk om online- en offline ticketing te synchroniseren. Joris Krijt van het IJsbeelden Festival gebruikt deze module. Hij vertelt in deze case hoe deze oplossing zorgt voor minder lange rijen, meer marketing-inzichten en meer tevreden bezoekers.
Kassamodule voorkomt lange rijen
Vorig jaar kende het IJsbeelden Festival een gigantische drukte. “Dat klinkt geweldig, maar leidde tot rijen met een wachttijd van twee tot tweeënhalf uur. Iedereen in onze sector weet dat dat niet de bedoeling is.” Om deze drukte te beheersen, gebruikte het festival al het tijdsloten-systeem van Ticketcounter. Dit maakte het online mogelijk de tickets per tijdslot te verkopen.
“We verkopen echter ook veel tickets aan de kassa. Daardoor stonden er nog steeds lange rijen. Een alternatief was om bij elke verkoop aan de kassa, te zien of er een plek vrij was in het tijdslot. Maar dat zou veel tijd kosten. Dankzij de kassamodule van Ticketcounter lopen de online- en offline ticketing synchroon.”
Resultaat: slimmere marketing en meer tevreden bezoekers
Door de online en offline kaartverkoop in een systeem te plaatsen, valt de kaartverkoop te spreiden over verschillende tijdsloten. “Dit zorgt ervoor dat we minder lange rijen hebben. Ook hebben we real-time marketing-inzichten. Dat draagt uiteindelijk bij aan de commerciële doelstellingen van ons festival, want we kunnen daarmee nog slimmer sturen op marketing.”
Krijt: “Iedereen die met lange rijen, een gebrek aan marketing-inzichten of niet tevreden bezoekers kampt, kan ik aanraden deze modules te proberen. De afgelopen kerstperiode was vrijwel iedereen binnen een half uur binnen en de reviews van bezoekers waren dit jaar ook een stuk beter. Daarom zou ik andere events en parken deze oplossing ook aanraden.”