IJsbeelden Festival

Vorig jaar kende het IJsbeelden Festival een gigantische drukte. “Dat klinkt geweldig, maar leidde tot een wachttijd van twee tot tweeënhalf uur.” Om deze drukte te beheersen, gebruikte het festival het tijdsloten-systeem van Ticketcounter. Dit maakte het online én aan de kassa mogelijk de tickets per tijdslot te verkopen.

 

Online- en offline ticketing synchroniseren

Ticketcounter biedt sinds kort ook een kassamodule aan. Hiermee wordt het voor recreatieparken en evenementen mogelijk om online- en offline ticketing te synchroniseren. Joris Krijt van het IJsbeelden Festival gebruikt deze module. Hij vertelt in deze case hoe deze oplossing zorgt voor minder lange rijen, meer marketing-inzichten en meer tevreden bezoekers.

Kassamodule voorkomt lange rijen

Vorig jaar kende het IJsbeelden Festival een gigantische drukte. “Dat klinkt geweldig, maar leidde tot rijen met een wachttijd van twee tot tweeënhalf uur. Iedereen in onze sector weet dat dat niet de bedoeling is.” Om deze drukte te beheersen, gebruikte het festival al het tijdsloten-systeem van Ticketcounter. Dit maakte het online mogelijk de tickets per tijdslot te verkopen. 

“We verkopen echter ook veel tickets aan de kassa. Daardoor stonden er nog steeds lange rijen. Een alternatief was om bij elke verkoop aan de kassa, te zien of er een plek vrij was in het tijdslot. Maar dat zou veel tijd kosten. Dankzij de kassamodule van Ticketcounter lopen de online- en offline ticketing synchroon.”

Resultaat: slimmere marketing en meer tevreden bezoekers

Door de online en offline kaartverkoop in een systeem te plaatsen, valt de kaartverkoop te spreiden over verschillende tijdsloten. “Dit zorgt ervoor dat we minder lange rijen hebben. Ook hebben we real-time marketing-inzichten. Dat draagt uiteindelijk bij aan de commerciële doelstellingen van ons festival, want we kunnen daarmee nog slimmer sturen op marketing.” 

Krijt: “Iedereen die met lange rijen, een gebrek aan marketing-inzichten of niet tevreden bezoekers kampt, kan ik aanraden deze modules te proberen. De afgelopen kerstperiode was vrijwel iedereen binnen een half uur binnen en de reviews van bezoekers waren dit jaar ook een stuk beter. Daarom zou ik andere events en parken deze oplossing ook aanraden.”

Nieuw record aantal bezoekers

"We werken dit jaar voor het eerst met tijdsloten", zegt Eric Broekaart van de organisatie. "Mensen die online kaartjes kopen, kunnen niet alleen kiezen uit een dag, maar ook uit welk uur ze de ijsbeelden willen bekijken." Per uur worden er 600 mensen toegelaten. Omdat de paden tussen de beeldengroepen dit jaar ook wat breder zijn, waren er nauwelijks opstoppingen. De vierduizend beschikbare kaarten voor Tweede Kerstdag waren snel uitverkocht.

119.500 bezoekers

Dankzij tijdsloten module minder lange wachtrijen.

600 bezoekers per uur

Dankzij gesynchroniseerde kassa en online verkoop makkelijk te reguleren.

Andere cases.

Kölner Zoo

Ticketcounter heeft samen met partner De Haan een volledig geïntegreerde online en offline ticketverkoop voor Kölner zoo gerealiseerd.

Case bekijken

Maak een afspraak.

Wij gaan graag in gesprek om samen de optimale ticketoplossing te vinden.

Contact