Actueel

Anne Frank Huis kiest voor Ticketcounter als nieuwe partner in ticketing


17 / 09 / 24

Rotterdam, 17 september 2024 – Ticketcounter, de Nederlandse specialist in bezoekersbeheer en ticketing voor onder meer dierentuinen, musea, pretparken en evenementen, maakt bekend dat de Anne Frank Stichting hen heeft gekozen als hun ticketingpartner.

Het ticketingsysteem dat de dezelfde herkenbare uitstraling heeft als de museumwebsite zorgt op deze manier voor een gebruiksvriendelijke en herkenbare online ticketervaring. Het systeem verwerkt verschillende soorten tickets, voor zowel individuele bezoekers als groepen, en biedt een betrouwbare oplossing voor het beheren van tijdsloten wat essentieel is voor een populaire locatie als het Anne Frank Huis. In de toekomst kan ook de combinatie gemaakt worden met tickets voor openbaar vervoer in en naar Amsterdam.

Jaarlijks bezoeken meer dan 1,2 miljoen mensen uit binnen- en buitenland het Anne Frank Huis. Gezien het internationale karakter van het Anne Frank Huis, was meertalige ondersteuning een belangrijke vereiste. Het ticketingsysteem is beschikbaar in vier talen, wat de toegankelijkheid voor bezoekers van over de hele wereld vergroot.

Meer dan alleen een ticketverkoop.

De samenwerking tussen de Anne Frank Stichting en Ticketcounter gaat verder dan alleen ticketverkoop. De 'customer journey' wordt sterk verbeterd door een mobile-first aanpak en ondersteuning tijdens het hele klanttraject. Bezoekers ontvangen relevante informatie op verschillende momenten, van oriëntatie en planning tot communicatie na hun bezoek, via geautomatiseerde e-mailcampagnes.

Jasper Dijkstra, Commercieel Directeur en Sjoerd Bakker, Algemeen Directeur van Ticketcounter zijn trots om voor de Anne Frank Stichting aan de slag te gaan. Jasper Dijkstra: “Het Anne Frank Huis is een van de belangrijkste musea van ons land omdat het een verhaal vertelt dat niet vergeten mag worden. Het is een eer om daar een bijdrage aan te leveren.” Sjoerd Bakker: ”De klik met het toegewijde team van de stichting is vanaf het begin goed. Het is bovendien een mooie uitdaging om complexe planningsprocessen te kunnen automatiseren waardoor het museum de grote stroom aan bezoekers nog beter kan reguleren, zelfs tijdens piekmomenten.”

De samenwerking tussen de Anne Frank Stichting en Ticketcounter heeft een looptijd van 5 jaar.

Van links naar rechts: Petra Elema Project Manager Ticketcounter; Dik Hoekstra - Hoofd Financien & Control Anne Frank Stichting; Johan Verheijen  - Manager New Business; Sabine van der Riet - Hoofd Bezoekersservice en projectleider implementatie; Sjoerd Bakker - Algemeen Directeur Ticketcounter; Mireille Pondman  - Directeur bestuurder; Jasper Dijkstra - Commercieel Directeur Ticketcounter; Marnix van Welie  - Adviseur bij M&I/Partners.

Actueel